Eka kertaa blogistania - aikanani olen hemmetin vihainen.

Olen törmännyt monessa blogissa syvään, perusteettomaan vihamielisyyteen feminismiä kohtaan. Meidät feministit leimataan minkä tahansa mielipiteen takia, uskottavuus tuntuu katoavan täysin, jos pienikin pilkahdus osoittaa feministin yhdeksi kantavaksi ajatukseksi elämässä. Miksi?

Feminismiä on monenlaista, samoin feministejä. Meidän kaikki tungetaan samaan nippuun, eikä näitä femmari -vihaajia edes tunnu mietityttävän, että mitähän mahtaa feministin päässä liikkua ja miksi.

Feminismi on joillekin kirosana.

Onko se pelottavaa, kuin tiedetään, että meillä feministeillä on pätevät perusteet niille asioille, joita pidämme tärkeänä ja miksi olemme myös feministejä ja kaikkea muutakin.

Genoveevakin on siviilissä ihan mukavasti työssään ja muussa elämässä menestyvä naisihminen. Ei kukaan tuolla oikeassa elämässä laita korviaan kiinni kun ilmaannun paikalle. Päinvastoin; minua kuunnellaan ja sanaani useimmiten luotetaan, vaikka tiedettäisiinkin että olen vakaasti tasa-arvon kannattaja. Tai ehkä juuri siksi. Miten ihmeessä blogistaniassa joku voi teilata jo pelkän f- kirjaimen nähdessään ajatukseni tai mielipiteeni tai jonkun toisen ihmisen kommentin. Kysymys on  retorinen, koska järkevää vastausta sille ei ole. Moni bloggaaja tuntuu olevan ihmeissään asiasta, ja syytäkin.

Eipä sillä, en omassa blogissani ole törmännyt kuin yhteen feminismiä ymmärtämättömään kommentaattoriin, ja siinäkin lasken nuoruuden ja kokemattomuuden tiliin osan kommenteista. Mutta naisten blogeja lukiessani olen törmännyt tähän outoon vihamieliseen asenteeseen.

441218.jpg