6 omituista asiaa

Marielka haastoi minut keksimään kuusi outoa asiaa/piirrettä itsessäni. Yritetäänpä...

1) Sekainen koti ja sotkuinen työpöytä töissä eivät minua hirveästi häiritse. Pölyallergian takia meillä käy siivooja, hyvä niin. Puhdasta on silti kiva olla. Aiemmin löysin tavarani huolimatta siitä, että ne olivat kasoissa siellä täällä, nyt alkaa pettää järjestykseni.

2) Uppoutuessani kirjojen maailmaan, mikään ei minua häiritse ja kaikki muu on jokseenkin yhdentekevää.  Loma-ajasta saatan lukea kaksi tai kolme viikkoa, iso pino kirjoja. Ihanaa. Kun olin lapsi, tätä piirrettä hiukkasen pilkattiin (kun ei se ees kuule) vaikka äitini minut kirjastoon vei.

3) Uskon ihmisistä pelkkää hyvää. Siksi eräs ystäväni kutsuu minua Äiti Teresaksi ja vanhempi poikani väittää, että minua on helppo huijata kun olen niin hyväuskoinen.  Hän yrittää todistaa minulle tuon tuosta, mitä väärää tai huonoa, toimimatonta, on humanistisessa ihmiskäsityksessä. Saa yrittää.

4) En välitä ostella uusia huonekaluja, kaikki vanhat tavarat pitää säilyttää. Jos johonkin laitan rahaa, niin joskus tauluihin, kirjat ovat toinen, mitä ostelen, sitä enemmän mitä enemmän on rahaa käytössä.

5) Vaatteet ovat välttämättömyys. Jos olisi rahaa enemmän, ostaisin koruja, timantti- ja kultakorviksia lähinnä, Kalevala- koruja. Vaatteita vain sen, minkä tarvitsee.

6) Lapsuudessa ja nuoruudessa elin haavemaailmoissa.
Koulussa tunneilla joko istuin ajatuksissani tai tein jotain epäsopivaa. Olinkin usein jälki-istunnossa. Vasta yliopistossa aikuisena innostuin tiedosta sen formaalin tarjoamismuodon kautta. Luulen, että aivoni olisivat kaivanneet jotain enemmän. En tiedä mitä. Nykyisin kai sanottaisiin, haasteita. Tätä piirrettä minussa on vieläkin, ja tuntuu, ettei suhteellisuuden tajunikaan aina ole kohdallaan. Nimitän sitä nykyisin persoonallisuudeksi.

Nyt minun pitää haastaa ihmisiä mukaan, teen sen aamulla.

Haastan mukaan Markon, Venlan, Kauran, ja Even.